RelatedPost

TU ȘTII CE E GREȘIT SĂ FACI DUPĂ ANTRENAMENTUL LA SALĂ?

dupa antrenament la sala

Chiar nu contează cât efort faci în cadrul antrenamentului la sală, cât transpiri, câtă voință ai, dacă nu îți asculți corpul și după sală. Iată care sunt cele mai des întâlnite greșeli care, de fapt, îți sabotează toată munca.

GREȘEALA NR. 1: SARI PESTE PAUZELE DINTRE EXERCIȚII

Dacă iei pauzele scurte dintre exerciții, indicate de altfel, îți protejezi corpul împotriva rănilor ulterioare. Lee Boyce, Directorul General Boyce Training Systems din Toronto, sugerează că ultimele exerciții din cadrul antrenamentelor să fie ușoare – de exemplu, mersul pe bandă, nu alergatul – întocmai pentru a lăsa organele vitale să ajungă la presiunea normală.

GREȘEALA NR. 2: UIȚI SĂ FACI STRETCHING DUPĂ ANTRENAMENT

A-ți întinde mușchii după antrenament e mai mult decât indicat pentru că reduci durerile ce apar ziua următoare. A doua zi, oricum te dor îngrozitor mușchii, însă, dacă sari peste întindere post-antrenament cu siguranță nu reziști. În plus, este perfect normal să te doară, înseamnă că mușchii răspund efortului tău. De asemenea, durerile mari reduc considerabil dorința de a mai veni la sală curând. Astfel, vei avea o pauză de refacere, după care nu vei mai vrea sport deloc și … unde ți-e voința? Ideal este, dacă simți că te doare fiecare parte a corpului, să mergi la un masaj făcut chiar cu un gel/o cremă medicinală care relaxează mușchii.

GREȘEALA NR. 3: NU MĂNÂNCI NIMIC DUPĂ ANTRENAMENTE

De ce? Crezi că te îngrași văzând cu ochii? Mănâncă o gustare după sală sau bea un fresh din fructe și legume proaspete întocmai pentru a avea energie și pentru a ajuta mușchii. Vei simți nevoia cu siguranță să mănânci ceva gras, însă o gustare indicată ar fi un iaurt grecesc cu nuci și mure.

GREȘEALA NR. 4: NU TE SCHIMBI DE HAINELE DE SALĂ

Oricât de confortabil te simți în colanții de sală, este necesar să îți pui haine curate cât de repede. Hainele de sală sunt menite să absoarbă umiditatea și faptul că tu le porți așa, îți expui pielea unor infecții nedorite.

GREȘEALA NR. 5: VREI SĂ SCAPI IEFTIN ȘI SĂ NU FACI DUȘ

Maaare greșeală J Nu mai e nevoie să menționăm faptul că, nu numai că nu e igienic, ci încurajezi bacteriile să îți provoace mâncărimi de piele. Este adevarată zicala spusă de antrenor elevilor săi:“hit the showers after the practice”.

GREȘEALA NR. 6: BEI UN PAHAR ÎN CINSTEA EFORTULUI TĂU

Ne pare rău însă vodka niciodată n-a fost considerată gustarea de după sală. Alcoolul consumat imediat după efortul fizic încetinește refacerea mușchilor, te deshidratează. Cel mai bine este să bei multă apă în primele 30 minute după antrenament.

SAU Inca 2 abdomene si imi cumpar un hamburger !

GREȘEALA NR. 7: SARI PESTE ORELE DE SOMN

A te odihni după antrenament este indicat deoarece contribuie la refacerea țesuturilor, la doza de energie necesară pentru următorul efort. De ce? Pentru că somnul apasă butonul de START în refacerea întregului corp. După un somn binemeritat te vei trezi mai puternic ca niciodată.

 

Sursa: BuzzFeed

by Adriana V.

8 thoughts on “TU ȘTII CE E GREȘIT SĂ FACI DUPĂ ANTRENAMENTUL LA SALĂ?

  1. Avatar lucian popa says:

    Foarte multe femei se intreaba cand ar fi mai bine sa bea apa atunci cand fac sport, inaintea, in timpul antrenamentului sau dupa. O alta problema care necesita raspuns si care este adesea ignorata, este aceea a alimentatiei inainte si dupa programul la sala.
    Cu toate acestea, evita sa bei apa rece imediat dupa terminarea antrenamentului, oricat de mare ar fi tentatia. Apa trebuie sa fie la temperatura camerei, pentru ca altfel risti sa te imbolnavesti, avand in vedere ca dupa terminarea antrenamentului temperatura corpului este mai ridicata.

  2. Avatar CLAUDIA MEREUTA says:

    AM CITIT ARTICOLUL VOSTRU SI MI A FOST FOARTE UTIL, ACUM NU MAI FAC GRESELI IN TIMPUL ANTRENAMENTULUI. MULTUMESC!

  3. Avatar Mona says:

    Eu stiam CA nu AI voie SA mananci cu o Ora jumate inainte de antrenament si nici dupa..nu este ASA?

  4. Avatar Dana Maxim says:

    Foarte bun articolul si util incepatorilor! Si nu numai….
    Si eu faceam greselile acestea si mi le-am corectat de cand lucrez la HUMAN Fitness Clinic cu un Antrenor Personal, care este secondat in munca lui de un Kinetoterapeut, un Chiropractician si un Tehnician Nutritionist. Astfel, am parte de un program personalizat de execitii si rezultatele s-au vazut relativ repede.
    https://humanfitness.ro/

  5. Avatar Ada says:

    Este bine să consum ceai verde după exerciții în acea jumătate de oră înainte de masă? Doresc să știu dacă eu de exemplu, consum un pachet de semințe prăjite de floarea soarelui de 200 gr./zi, mă îngraș? Am 1,78 și 78kg . E cam mult, așa e?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *