RelatedPost

TOTUL DESPRE ULEIUL DE GATIT

TOTUL DESPRE ULEIUL DE GATIT_BLOG_Arena_Mall

Contrar părerilor formate în ultima perioadă în rândul celor care vor un stil de viață sănătos, nu toate grăsimile sunt dăunătoare sănătății. Multe grăsimi sunt, de fapt, necesare pentru păstrarea unei funcționari optime al sistemului cardiovascular, al sistemului nervos și nu numai. Datorită asaltului de informații contradictorii referitoare la natura uleiurilor, poate fi dificil pentru multe persoane să adreseze această problemă în mod corect, în detrimentul sănătății lor.

Iată câteva informatii despre tipurile de ulei de pe piață și impactul lor negativ/pozitiv asupra sănătății.

Uleiul de cocos – Probabil este cel mai puțin folosit ulei de pe piață. Este plin de nutrienți, conținând cea mai mare cantitate de acizi grași cu lanț mediu (MCFA), care ajută la o digestie și o asimilare corectă a grăsimilor, și duce de asemenea la o creștere a nivelului de energie.

Uleiul de cocos este și bogat în antioxidanți. Studiile facute asupra acestui ulei arată că ajută la menținerea unui creier sănătos, crește imunitatea și întărește funcția tiroidei. Deoarece scoate fum la o temperatură destul de mare și rezistă destul de mult înainte de a se strica, acest ulei este foarte bun atât pentru gătit cât și pentru a fi consumat crud. Multe persoane consumă acest tip de ulei deoarece are proprietăți antibacteriale, antifungice și antivirale, datorită conținutului mare de acid lauric, benefic pentru organism. Acest ulei aduce și un aport rapid de energie prin proprietatea sa de a penetra rapid celulele. Dezavantajul acestui ulei este reprezentat de faptul că are un conținut foarte mare de grăsimi saturate (92%) care pot fi dăunătoare sănătății.

Uleiul de palmier roșu – Acest ulei are o durată mare de viață și este bogat în vitamina E și A. Similar uleiului de cocos, acest ulei scoate fum la o temperatură ridicată, nu necesită hidrogenare pentru a rămâne stabil. Aceste proprietăți fac ca acest ulei să fie perfect pentru gătit sau copt. Uleiul de palmier roșu este singurul ulei care conține atât de multă vitamină E. De asemenea, acesta conține de 13 ori mai multă vitamina A decât morcovii, fapt care face din acest ulei o foarte importantă sursă de vitamina A.

Uleiul de avocado – Acest ulei este, în general, subestimat dar începe să devină popular ca un luptător împotriva radicalilor liberi și un protector al mitocondriilor. Bogat în fitonutrienți (antioxidanți), acest ulei nu se oxidează ușor, fapt ce îl face preferabil față de uleiurile de: floarea soarelui, canola, soia, porumb, alune și sofranaș. Multe fructe și legume care sunt bogate în antioxidanți nu au această abilitate, cel puțin nu până la acest nivel. Uleiul de avocado este o unealtă puternică împotriva bolilor de inimă și a îmbătrânirii.

Uleiul de nuci macadamia – Oamenii consumă, în general, mai mult Omega-6 decât Omega-3, fapt care poate să devină dăunător pentru sănătate. Însă acest ulei are o concentrație foarte mică de Omega-6 în comparație cu alte uleiuri, și în același timp conține și Omega-3 care este bun pentru organism. Raportul dintre Omega-3 si Omega-6 este un perfect 1:1, fapt care face din acest ulei să fie unul dintre cele mai sănătoase pentru consum. Uleiul de macadamia este, de asemenea, bogat în acid oleic, un acid gras Omega-9 care dispune de proprietăți benefice împotriva celulelor canceroase, și protejează inima. Acest ulei are o aromă bogată și o temperatură mare la care scoate fum. Astfel, este potrivit pentru salate sau pentru prăjire și sotare.

Uleiul de masline – Aproape toată lumea cunoaște proprietățile benefice pentru sănătate ale acestui ulei, deoarece este cel mai popular și promovat ulei sănătos de pe piață. Atunci când este proaspăt și autentic, uleiul extra-virgin de măsline este într-adevăr atât de sănătos pe cât este promovat, ba chiar mai mult de atât, mai ales când este consumat alături de alte uleiuri sănătoase cum este cel de avocado. Acest ulei provenit din zonele mediteraneene, este bogat în grăsimi monosaturate și lipoproteine de înaltă densitate (HDL), care reduc nivelul de colesterol din sânge. Conținutul de vitamine, nutrienți și antoxidanți fac ca acest ulei să protejeze inima, să ajute digestia, să ajute la calmarea gastritelor și a ulcerului, etc.

Uleiul de susan – Foarte popular în bucătăria asiatică, acest ulei are o aromă puternică care îl face să fie preferat pentru multe preparate. În același timp, uleiul de susan este benefic pentru sănătate deoarece s-a demonstrat că ajută la scăderea tensiunii arteriale și reduce riscul de boli cardiace. Acest ulei este bogat în fier, calciu și magneziu. Contribuie la absorbția corectă a grăsimilor, acuitate cognitivă, piele sănătoasă, risc scăzut de boli cardiace, dinți și oase sănătoase.

Lista cu alte uleiuri benefice pentru sănătate poate continua cu uleiul de migdale, uleiul din semințe de dovleac, uleiul din semințe de struguri, etc.

Sursa: KitchenShop

by Adriana V.

4 thoughts on “TOTUL DESPRE ULEIUL DE GATIT

  1. Avatar Sircu Tatiana says:

    De curand am scris un articol despre curele ideale de detoxifiere de toamna
    http://jurnaluldietelor.blogspot.ro/2016/09/dietele-de-detoxifiere-de-toamna-ideale.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *