RelatedPost

TEHNICI DE HARVARD PENTRU A FI MAI PRODUCTIV

TEHNICI_DE_HARVARD_PENTRU_A_FI_MAI_PRODUCTIV

Daca pe de o parte exista lucruri pe care ni se pare ca trebuie sa le facem chiar acum, exista si multe altele pe care le amanam pentru… primavara, in ideea in care vom avea cu siguranta mai multa inspiratie, mai mult chef, mai multa productivitate.

Cu ce forte proaspete venim insa? Ce asi vom scoate din maneca, in 2016, pentru a ne asigura ca nu se va mai produce exact ceea ce ne-am dori sa ramana irepetabil?

Harvard Business Review a prezentat recent trei tehnici care ne ajuta sa ducem lucrurile la bun sfarsit, sa nu mai amanam ceea ce trebuie facut si sa devenim, cu alte cuvinte, niste oameni mai productivi. Avem nevoie, asadar, in acest an, de strategiile potrivite pentru a aborda totul din unghiul potrivit.

#1. Amanati ceva pentru ca va e teama ca o sa dati gres.

Adoptati o atitudine precauta! Exista doua feluri de a privi orice sarcina sau obligatie, spun expertii. Putem face un lucru doar pentru ca ni se pare ca o sa ne fie mai bine dupa ce il ducem la capat. Il vedem astfel ca pe o realizare, ca pe o implinire. Aceasta atitutidine e numita de psihologi atentia pentru promovare sau concentrarea in directia promovarii. Aceasta atitudine e adoptata de cei care sunt motivati de posibilitatea de castig si lucreaza cel mai bine atunci cand sunt optimisti si increzatori.

Daca ne temem insa de esec, nu aceasta va fi abordarea potrivita pentru noi. Trebuie sa facem astfel in asa fel incat sa evitam ca teama sa ne anihileze orice miscare. Atunci cand adoptam atitudinea precauta, in loc sa ne gandim la ce avem de castigat, ne gandim la cum sa pastram ceea ce avem deja, la cum sa evitam pierderea. Aceasta atitudine devine si mai puternica atunci cand creste teama legata de ceea ce ar putea merge rau. Si actiunea imediata e rezolvarea pentru aceste temeri. Cel mai simplu mod de a scapa de aceste griji e sa trecem la fapte pentru a le elimina.

#2. Amanati ceva pentru ca nu aveti chef sa faceti lucrul respectiv.

Ignorati ce simtiti fiindca asta va impiedica sa mergeti mai departe. Daca fizic nu ne impiedica nimic pentru a face acel lucru, mintea noastra e cea care ne sta de multe ori in cale. Nu trebuie sa asteptam pana cand vom avea chef sa facem acel lucru. Daca pe de o parte trebuie sa fim motivati si sa ne dedicam proiectului, trebuie sa stim ca nu vom avea intotdeauna sau poate niciodata chef sa facem acel lucru pentru ca nu toate lucrurile pe care le facem vin la pachet si cu o sursa de entuziasm. Mersul regulat la sala e un astfel de exemplu. Cei mai multi experti in orice domeniu au atins performante sau rezultate foarte bune pentru ca si-au impus o rutina a muncii, pentru ca s-au fortat sa faca anumite sarcini si proiecte, sa lucreze un anumit numar de ore pe zi si asa mai departe, fara sa se lase in voia “chefului” de a munci. Asa ca ori de cate ori vrem sa amanam ceva pentru ca ni se pare ca nu avem chef, sa ne reamintim ca, in realitate, nu ne opreste nimic.

#3. Amanati ceva pentru ca e dificil, neplacut sau plictisitor.

Folositi planificarea “daca… atunci….”. De multe ori ne spunem ca data viitoare vom proceda altfel, ca vom face lucrurile diferit, ca vom incepe mult mai devreme. Daca am fi avut insa vointa de prima data, ce altceva ne-ar fi putut opri de la a face lucrurile asa cum ne dorim in prezent?

Studiile arata insa ca avem tendinta sa ne supraestimam abilitate de a ne autodisciplina. Vointa noastra are insa limitele ei si e spre binele nostru sa recunoastem acest lucru. Si tocmai de aceea planificarea de tipul “daca…. atunci….” ne poate ajuta. Un astfel de plan ne ajuta nu doar sa vedem etapele a ceea ce vrem sa facem, ci si sa stabilim cand anume vom lucra ce ne-am propus.

Datorita faptului ca alegem in avans exact ce si cand vom face, in mintea noastra nu vom mai avea de ales atunci cand va sosi momentul “programat”. Ne oprim proiectele atunci cand vointa incepe sa fie disecata si faramitata prin intermediul dialogului nostru interior.

Aceste strategii nu ne spun sa gandim pozitiv, nu ne spun ca trebuie sa inchidem ochii si sa visam la ceea ce se va indeplini daca repetam de suficient de multe ori fraza potrivita. Ne amintesc, in schimb, ca putine dintre lucrurile care conteaza pe termen lung sau sunt duse la bun sfarsit cu succes si rasunet se fac fara efort.

Sursa: www.manager.ro

adriana_vieriu

by Adriana V.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *