RelatedPost

IATĂ CAPCANELE CULINARE … “SĂNĂTOASE” !

Capcane culinare sanatoase

De ce nu toate dietele funcționează? Oare ingredientele incluse sunt sănătoase? Cum ați reacționa dacă ținând o dietă, in loc să slăbiți, in fapt vă ingrășati? Dacă tot suferim după dulciurile frumos aranjate, după sosurile care pun punctul de “i” în mai toate mâncărurile … haideți să facem eforturi cu progrese uluitoare eliminând acești dușmani atât de accesibili !

CAPCANA NUMĂRUL 1: Pâinea

Iubitorii de pâine pot mânca foaaarte multă pâine la o masă dacă…doar asta mănâncă! Dacă nu poți să-ți imaginezi viața fără sandviș-uri, atunci nu ar trebui sa te lipsești complet de ele, ci limitează-te doar la acele felii de pâine pe ziua respectivă, încearcă să nu o combini cu felurile principale din restul zilei. Pâinea nu este în totalitate dăunatoare pentru sănătate sau siluetă, ci tinde să fie greu de controlat pentru cei care o iubesc de-a dreptul.

CU CE O POȚI ÎNLOCUI: Cereale integrale

Consumă cerealele cu legume sau cușcuș. Pe lângă beneficiile aduse sănătății organismului, cerealele integrale, adică neprocesate, transformă o masă ușoară într-una sățioasă, fapt deosebit de important atunci când urmezi o dietă bazată pe numărul caloriilor.

Germenii de grâu – pe lângă aportul energetic de neegalat, germenii de grâu reprezintă un adevărat izvor de sănătate: cresc rezistența la stres, la efort fizic, reduc riscul de boli cardiace.

Quinoa – denumită ”mama tuturor cerealelor”, quinoa conține proteine complete mai multe și mai ușor de digerat decât cele conținute în carne, este o excelentă sursă de magneziu, fier și calciu.

Meiul – se spune că este deosebit de util femeilor, întrucât crește fertilitatea. În plus, are o concentrație mare de vitamine, un nivel ridicat de proteine (substanțe ce reprezintă puțin peste o zecime din conținutul nutritiv al cerealei), însă, cel mai important, nu conține gluten – substanța neindicată celor care au intoleranță la gluten sau alte alergii provocate de cereale.

CAPCANA NUMĂRUL 2: Iaurtul cu fructe

Poate cea mai frecvent întâlnită greșeală în diete și chiar în întreaga alimentație, o reprezintă iaurturile cu fructe. Uneori, criteriul cel mai important în alegerea iaurtului este întocmai prezența fructelor din el. Studiile de-a lungul timpului realizate de Weight Watchers International indică faptul că cei care optează pentru iaurturi cu fructele incluse sunt predispuși să manânce mai multe decât cei care optează pentru iaurt simplu cu fructe tăiate de ei.

CU CE ÎL POȚI ÎNLOCUI: Iaurt degresat

… în care să adaugi tu fructele preferate.

CAPCANA NUMĂRUL 3: Cerealele (rafinate) pentru mic-dejun

De ce? Pentru că, deși sunt special gândite pentru a fi gustări sățioase, persoanele care consumă acest tip de mic-dejun tind să le ronțaie toată ziua. Ele aduc un aport mic din fibrele indicate pe cutie și au calorii bine ascunse.

Cerealele rafinate despre care vorbim sunt cerealele care au fost prelucrate, cărora li s-au îndepărtat o parte din părțile componente (atât învelișul exterior, cât și germenii), în scopul de a avea o textură mai fină și de a le prelungi durata de conservare. Totodată, în procesul rafinării sunt eliminate o serie de substanțe nutritive și fibre.

CU CE LE POȚI ÎNLOCUI: Cereale (integrale) cu lapte

Cerealele integrale sunt cele nerafinate, cărora nu li s-a îndepărtat învelișul exterior al bobului și nici germenii. Cerealele integrale sunt bogate în carbohidra’i, fibre, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale, enzime vegetale, hormoni și sute de fitochimicale.

CAPCANA NUMĂRUL 4: Orezul alb

Trebuie să consumi mai mult orez alb decât orez bun ca să obții o stare de sațietate. Asta se întâmpla pentru că orezul alb nu conține fibre.

CU CE ÎL POȚI ÎNLOCUI: Orezul brun

Când vei face schimbul dintre orezul alb cu orezul brun, vei mânca cu doar 50 sau 60 calorii mai puțin in cadrul aceleiași porții, dar într-o dietă precisă, acest lucru va face diferența.

by Adriana V.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *