RelatedPost

CELE MAI MARI GRESELI PE CARE LE FACI INAINTE SI DUPA ANTRENAMENT

CELE MAI MARI GRESELI PE CARE LE FACI INAINTE SI DUPA ANTRENAMENT

Ce mănânci și bei înainte, în timpul și după antrenamentul la sală se numește “combustibil” pentru un motiv. “Apa, grăsimile bune, carbohidrații și proteina sunt esențiale în alimentație, întrucât obții energia pe care o ai la sală” – Ben Greenfield, atlet, nutriționist și autorul cărții “Beyond Training: Mastering Endurance, Health & Life.

Iată câteva greșeli pe care le faci în mod inconștient în timpul antrenamentului la sală:

Greșeala #1: Mănânci un fel de mâncare nou chiar în ziua antrenamentului  

Cu siguranță, te-ai cam plictisit de același piept de pui preparat în zeci de feluri sănătoase, însă nu încerca să schimbi meniul chiar în ziua de antrenament. Joacă-te cu ingredientele în ziua în care nu te antrenezi. Nu vei dori să îți pice mâncarea rău chiar în sala de forță. Întocmește-ți planul de bătaie încă de la începutul săptămânii, astfel, nu vei fi tentat să schimbi ceva din meniu. Dacă introduci un fel de mâncare nou, introdu-l treptat, nu îl consuma în mod abuziv.

Greșeala #2: Bei prea multă cafea dimineața

Băuta dimineața, cafeaua duce la sporirea performanței în sala de fitness, însț prea multă cafea duce la efectul invers – extenuarea inutilă și un nivel al rezistenței scăzut. Astfel, vei deveni nervos, vei avea un antrenament ineficient, vei căpăta dureri de cap și probleme digestive. B. Greenfield menționează că este recomandată o singură ceașcă pe zi, în cazul în care urmezi un program de antrenamente.

Greșeala #3: Bei prea multă sau prea puțină apă

Dacă întrebi 3 specialiști diferiți, cam câtă apă ar trebui să bei în timpul unei ore de antrenament, vei obține 3 răspunsuri diferite. Însă nici unul nu reprezintă răspunsul corect, întrucât fiecare dintre noi are nevoie de hidratare în doze diferite. În sala de fitness sunt câțiva indicatori care îți influențează setea, precum temperatura, umiditatea aerului și intensitatea antrenamentului în sine. B. Greenfield’s menționează că trebuie să bei apă doar când ți-e sete. Trebuie doar să-ți asculti corpul, astfel, nu te vei balona inutil cu prea multă apă.

Greșeala #4: Treci peste gustarea de dupa sală

După ce ți-ai terminat exercițiile, unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le faci este să capeți energie cu un amestec de proteine și carbohidrați. Încearcă să îți construiești o masă cu un raport de 3:1 carbohidrați și proteine. Încearcă să combini fructe proaspete cu o mână de alune, un iaurt grecesc cu câteva coacăze sau grâu integral cu miere. Dacă totuși nu îți este foame imediat după sală, bea un shake cu proteine.

Recomandare: Arena Fitness Club

Articole recomandate: Tu stii ce e gresit sa faci dupa antrenamentul la sala? & Iata capcanele culinare considerate sanatoase?

Sursa: Women Health Magazine

by Adriana V.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *