RelatedPost

CELE 7 STRATEGII PENTRU A AVEA SI A-TI MENTINE GREUTATEA IDEALA

CELE_7_STRATEGII_PENTRU_A_AVEA_SI_A-TI_MENTINE_GREUTATEA_IDEALA

Unul dintre motivele pentru care dietele nu functioneaza intotdeauna este pentru ca ne impunem restrictii prea mari.

Atunci cand iti reduci masiv aportul caloric, corpul tau intra in stare de alerta si incetineste metabolismul, scazand automat consumurile de energie la minimum. Apoi intra in stare de malnutritie si, paradoxal, te vei supraalimenta, ajungand ca la sfarsitul dietei sa ai aceeasi greutate plus inca ceva. Gandeste-te ce se intampla atunci cand sari peste micul dejun, la pranz muncesti, iar la cina, cand ajungi acasa, esti in stare sa inghiti tot frigiderul si uneori chiar o faci. Te simti indopata si vinovata ca ai cedat impulsului. Raspunsul se afla in programarea genetica. Corpul nostru este programat sa ia in greutate si, nu intamplator, nu ii place atunci cand ii oferim putine calorii.

In cazul adictiei alimentare, aceste comportamente coplesesc semnalele biologice obisnuite care controleaza foamea. Insa suntem biologic setati sa poftim la alimente zaharoase, procesate si sa le mancam in exces.

Iata 7 strategii elaborate de un expert in sanatate, doctorul Mark Hyman, care te vor ajuta sa ai greutatea ideala si sa nu te supraalimentezi.

#1. Mananca mancare adevarata

Cel mai important lucru pentru a nu te supraalimenta si a slabi consta in a include in dieta alimente adevarate, integrale, neprocesate, cum ar fi legume, fructe, cereale integrale, fasole, nuci, seminte, ulei de masline, produse animale organice, provenind de la animale crescute natural (pasari de curte, miel, vita, porc, oua), pesti (ex. somonul).

#2. Nu sari niciodata peste micul-dejun

Daca sari peste masa de dimineata, te vei simti infometat pe tot parcursul zilei si vei avea tendinta sa mananci mai mult decat ai nevoie. Un studiu recent pe 3000 de subiecti care au pierdut in greutate o medie de 30 de kg si s-au mentinut timp de 6 ani, a aratat ca majoritatea luau micul dejun regulat si doar 4% din oamenii care nu au mancat niciodata micul dejun au reusit sa-si pastreze greutatea pe termen lung.

#3. Mananca constient

Trebuie sa fii relaxat atunci cand mananci, pentru ca sistemul nervos enteric sa functioneze corespunzator. Daca esti stresat, nu vei digera mancarea in mod adecvat, iar hormonii de stres iti vor incetini metabolismul. Si atunci cand mananci repede, ai tendinta sa te supraalimentezi deoarece dureaza 20 de minute de cand ai inceput sa mananci pana cand senzatia de satietate ajunge la creier.

#4. Fa miscare!

Exercitiile care ti se potrivesc te vor ajuta sa scazi in greutate, sa te mentii si sa iti controlezi apetitul, pentru a nu mananca in exces. Propune-ti cel putin 30 de minute de miscare zilnica. Misca-te intr-un fel care imbina utilul cu placutul, alearga, danseaza, sari pe trambulina sau mergi pe bicicleta.

#5. Monitorizeaza totul intr-un jurnal

Scrie tot ceea ce mananci, dar mai ales cum te simti dupa ce mananci. Aceasta va ajuta si la inlaturarea unor proaste obiceiuri, cum ar fi mancatul automat, iar o autoanaliza duce, de multe ori, la pierderea in greutate. Iti metabolizezi mult mai bine viata si caloriile!

#6. Dormi suficient

Dormi in fiecare noapte 8 ore de somn de calitate, neintrerupt. Astfel ti se vor reduce poftele si se vor normaliza nivelurile hormonilor reglatori adiposi. In plus, un studiu publicat in 2010 a stabilit ca deprivarea partiala de somn nocturn a contribuit la cresterea rezistentei la insulina, pavand astfel drumul spre obezitate si diabet zaharat de tip 2.

#7. Tine stresul sub control

Un loc de munca solicitant sau probleme in casnicie, lipsa de somn, prea multe de facut in prea putin timp, toate acestea duc la stres cronic, lucru care determina supraalimentarea. Invata sa te relaxezi in mod constient, aplicand tehnici de respiratie profunda, meditatie sau yoga.

Sursa: www.mindbodygreen.com
adriana_vieriu
by Adriana V.

One thought on “CELE 7 STRATEGII PENTRU A AVEA SI A-TI MENTINE GREUTATEA IDEALA

  1. Avatar denmark says:

    Thank you so much for sharing. I like it.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *