RelatedPost

CAT DE SANATOS ESTE BIROUL TAU?

CAT_DE_SANATOS_ESTE_BIROUL_TAU

O parte dintre angajați își petrec cel puțin 8 ore pe zi la birou, datorită jobului pe care îl au. Însă mediul de aici este suficient de prielnic? Iată cateva aspecte pe care trebuie să le iei în considerare și pe care să le ajustezi, în masura în care ai libertatea să o faci.

CALITATEA AERULUI

Calitatea aerului din incinta unui birou este data de aerul proaspăt sau de filtrele speciale. Norma de aer care trebuie să circule este de jumătate de metru cub pentru o persoană, iar filtrele moderne elimină microbii care se dezvoltă în sistemele de condiționare a aerului. De multe ori, lipsa de eficiență este cauzată de lipsa unei ventilări și filtrări adecvate. În prezent, vopseaua, mobilierul, mochetele sau produsele de curățat pot emite gaze care afectează calitatea aerului. 9% din cazurile de astm printre adulți au legătură cu mediul în care au lucrat.

ILUMINATUL

Este indicat să fie măcar o fereastră și jaluzele pentru un iluminat suficient si natural. Specialiștii vorbesc despre efectele reale ale luminii zilei, prin faptul că soarele economiseste energia dar și îmbunătățește ritmul muncii. Iluminatul fluorescent induce somnolență și afectează somnul de noapte.

ERGONOMIE ȘI MIȘCARE

Șederea îndelungată este o problemă din bine știutele motive. Un design al clădirii care invită oamenii să se miște este cel mai indicat – de exemplu spațiile verzi de pe acoperiș sau din interior îndeamnă la mișcare. Nu sunt de dorit doar cațiva pași pană la birou și nici urcatul unor scări întunecoase.

IGIENA

Cei mai mulți germeni se transmit prin aer, așa că este de dorit ca un coleg cu gripă să lucreze de acasă. Un studiu din 2011 releva că 62% dintre cei ce lucrează în spații deschise sunt bolnavi mai multe zile decat cei din spații separate.

TEMPERATURA

Birourile moderne ar trebui să permită fiecăruia să își controleze microclimatul. Soluțiile sunt simple: guri de aerisire controlabile, mici ventilatoare sau dispozitive de încălzit. Preferințele personale sunt prea diverse pentru o abordare generală, pentru a fi o singură temperatură pentru toți angajații.

ACUSTICA

De dorit ar fi un mediu care să permită comunicarea, dar în care angajatul să poată dispune și de liniște: spații separate pentru convorbiri telefonice private, spații pentru întalniri. În general, spațiile mari au nevoie de soluții pentru atenuarea zgomotului ambiental. Zgomotul contribuie într-o măsură ridicată la stres, și duce la probleme de concentrare și de sănătate.

VIZUAL

Un spațiu ce prezintă varietăți de culoare și texturi, fără a deveni haotic, este mai mult decat binevenit. Un design ce folosește teme și culori din natură poate reduce stresul în mod considerabil.

by Adriana V.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *